نمایه نویسندگان

آ

  • آزاددیسفانی، زهرا اثربخشی آموزش تلفیقی مبتنی بر شبکۀ اجتماعی بر خودتنظیمی تحصیلی، شناخت اجتماعی و عملکرد تحصیلی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 53-81]

ا

  • احمدیان، حمزه پیش‌بینی مسئولیت‌پذیری ‌تحصیلی براساس بافت ‌اجتماعی‌کلاس با واسطه‌گری ارضای‌ نیازهای ‌اساسی روان‌شناختی و اشتیاق ‌تحصیلی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 1-29]
  • اسفیجانی، اعظم رویکردها و روش‌های یاددهی و یادگیری در دانشگاه‌های نسل چهارم از منظر اعضای هیات علمی: مطالعه موردی کیفی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 137-161]
  • اشرفی، سیده مرضیه اثربخشی آموزش بهبود کیفیت زندگی بر سرمایۀ‌ روان‌شناختی و خودبخشایش‌گری مادران دارای فرزند معلول جسمی‌ـ‌حرکتی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 181-200]
  • البرزی، محبوبه تأثیربازی شطرنج بر فرایند تصمیم‌گیری و پیشرفت‌تحصیلی در درس ریاضیات: نقش تعدیل‌کنندۀ جنسیت [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 296-312]
  • امین یزدی، سیدامیر اثربخشی آموزش تلفیقی مبتنی بر شبکۀ اجتماعی بر خودتنظیمی تحصیلی، شناخت اجتماعی و عملکرد تحصیلی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 53-81]
  • امین یزدی، سیدامیر مقیاس تعلق به دانشگاه: ویژگی‌های روان‌سنجی و تحلیل وضعیت موجود در بافت آموزش عالی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 1-22]
  • اوجی‌نژاد، احمدرضا نقش واسطه‌ای خوش‌بینی تحصیلی در رابطه بین خودکارآمدی ادراک‌‌شده و سازگاری دانشجویان با دانشگاه [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 85-109]
  • ایمان زاده، علی شناسایی و روان‌سنجی راهبردهای آموزش تربیت جنسی نوجوانان 12 تا 16 ساله ایرانی بر اساس دیدگاه معلمان و والدین: پژوهش آمیخته [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 231-253]

ب

  • بارانی، حمید ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس بی‌صداقتی تحصیلی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 61-84]
  • بارنت، رونالد شناسایی نشانگرهای خلاقیت پداگوژیکی و یادگیری در آموزش عالی: یک مطالعه کیفی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 184-206]
  • بدری گرگری، رحیم اثربخشی مدل آموزش تربیت مثبتنگر مدرسه محور بر سطوح بهزیستی روان‌شناختی و اجتماعی دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 313-343]
  • بردبار، مریم نقش واسطه‌ای کنجکاوی معرفت‌شناختی در رابطۀ بین باورهای معرفت‌شناختی و درگیری عاملی دانشجویان [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 82-102]

پ

  • پورشهریار، حسین فراتحلیل اثربخشی مداخلات روانی ـ آموزشی بر افزایش انگیزش پیشرفت یادگیرندگان [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 254-289]

ت

  • تقوائی، ویدا ارتقای کیفیت تدریس در آموزش‌ عالی فنی و حرفه‌ای با تأکید بر رویکرد اشتغال‌زایی و مهارت‌محوری [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 23-46]

ج

  • جدیدی، هوشنگ پیش‌بینی مسئولیت‌پذیری ‌تحصیلی براساس بافت ‌اجتماعی‌کلاس با واسطه‌گری ارضای‌ نیازهای ‌اساسی روان‌شناختی و اشتیاق ‌تحصیلی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 1-29]
  • جمالی، احسان پایایی معیارهای پذیرش دانشجوی دکتری مهندسی برق قدرت در ایران: رویکردی بر مبنای تئوری تعمیم‌پذیری [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 249-276]
  • جمشیدیان، عبدالرسول نقش سرمایۀ روان‌شناختی در توسعۀ فردی کارکنان با میانجی‌گری چابکی یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 201-222]
  • جمشیدیان، عبدالرسول شناسایی نشانگرهای خلاقیت پداگوژیکی و یادگیری در آموزش عالی: یک مطالعه کیفی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 184-206]

ح

  • حاتمی، جواد تأثیر آموزش الکترونیکی مبتنی بر بازیوارسازی بر درگیری تحصیلی یادگیرندگان زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 277-295]
  • حبیبی کلیبر، رامین نقش خوشه‌های اضطراب امتحان و سرزندگی تحصیلی در عملکرد تحصیلی دانشجویان: یک تحلیل خوشه‌ای [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 143-157]
  • حجازی، الهه مقیاس تعلق به دانشگاه: ویژگی‌های روان‌سنجی و تحلیل وضعیت موجود در بافت آموزش عالی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 1-22]
  • حسن نیا، سمیه تبیین علّی درگیری تحصیلی براساس حمایت تحصیلی و سرمایه‌های روان‌شناختی دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 30-52]

خ

  • خدایی، علی رابطۀ بین جهت‌گیری‌های هدف پیشرفت، فرایندهای ارزیابی شناختی و هیجانات پیشرفت در دانشجویان دختر و پسر: یک تحلیل میانجی‌گیری تعدیل شده [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 158-180]
  • خوشبخت، فریبا تأثیربازی شطرنج بر فرایند تصمیم‌گیری و پیشرفت‌تحصیلی در درس ریاضیات: نقش تعدیل‌کنندۀ جنسیت [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 296-312]
  • خوی نژاد، غلامرضا اثربخشی آموزش راهبردهای انگیزشی تحصیلی بر آسیب‌ها و موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 162-183]

د

  • داورپناه، سید هدایت اله شناسایی نشانگرهای خلاقیت پداگوژیکی و یادگیری در آموزش عالی: یک مطالعه کیفی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 184-206]
  • درتاج، فریبرز تدوین و اعتباریابی بسته آموزشی راهبردهای شناختی و فراشناختی مبتنی بر دیدگاه‌های ویگوتسکی و سوولر و اثربخشی آن بر کارکردهای شناختی و حل مسئله کلامی ریاضی در دانش‌آموزان دچار اختلال خاص یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 110-136]
  • دشتی، سیده ساجده چالش‌های یاددهی-یادگیری ریاضی در دوره تحصیلی ابتدایی: یک پژوهش نظریه‌ی مبنایی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 207-230]
  • دلاور، علی پایایی معیارهای پذیرش دانشجوی دکتری مهندسی برق قدرت در ایران: رویکردی بر مبنای تئوری تعمیم‌پذیری [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 249-276]
  • دلاور، علی تدوین و اعتباریابی بسته آموزشی راهبردهای شناختی و فراشناختی مبتنی بر دیدگاه‌های ویگوتسکی و سوولر و اثربخشی آن بر کارکردهای شناختی و حل مسئله کلامی ریاضی در دانش‌آموزان دچار اختلال خاص یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 110-136]
  • دهقان زاده، حجت تأثیر آموزش الکترونیکی مبتنی بر بازیوارسازی بر درگیری تحصیلی یادگیرندگان زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 277-295]

ذ

  • ذاکرصالحی، غلامرضا کالبدشکافی مؤلفه‌های فرهنگ در قلمرو آموزش و یادگیری دانشگاهی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 223-248]
  • ذوالفقارنسب، سلیمان پایایی معیارهای پذیرش دانشجوی دکتری مهندسی برق قدرت در ایران: رویکردی بر مبنای تئوری تعمیم‌پذیری [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 249-276]

ر

  • راسخ، زهرا تأثیربازی شطرنج بر فرایند تصمیم‌گیری و پیشرفت‌تحصیلی در درس ریاضیات: نقش تعدیل‌کنندۀ جنسیت [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 296-312]
  • رجایی، علیرضا اثربخشی آموزش راهبردهای انگیزشی تحصیلی بر آسیب‌ها و موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 162-183]
  • رشیدی پور، فاطمه فراتحلیل اثربخشی مداخلات روانی ـ آموزشی بر افزایش انگیزش پیشرفت یادگیرندگان [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 254-289]

س

  • سادات، سما اثربخشی مدل آموزش تربیت مثبتنگر مدرسه محور بر سطوح بهزیستی روان‌شناختی و اجتماعی دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 313-343]
  • سبزی، ندا تبیین علّی درگیری تحصیلی براساس حمایت تحصیلی و سرمایه‌های روان‌شناختی دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 30-52]
  • سپهری، یعقوب رویکردها و روش‌های یاددهی و یادگیری در دانشگاه‌های نسل چهارم از منظر اعضای هیات علمی: مطالعه موردی کیفی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 137-161]
  • سرداری، باقر اثربخشی آموزش امید بر میزان سرسختی تحصیلی دختران داوطلب کنکور سراسری [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 47-60]
  • سعدی‌پور، اسماعیل تدوین و اعتباریابی بسته آموزشی راهبردهای شناختی و فراشناختی مبتنی بر دیدگاه‌های ویگوتسکی و سوولر و اثربخشی آن بر کارکردهای شناختی و حل مسئله کلامی ریاضی در دانش‌آموزان دچار اختلال خاص یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 110-136]
  • سلیمانی خشاب، عباسعلی تدوین و اعتباریابی بسته آموزشی راهبردهای شناختی و فراشناختی مبتنی بر دیدگاه‌های ویگوتسکی و سوولر و اثربخشی آن بر کارکردهای شناختی و حل مسئله کلامی ریاضی در دانش‌آموزان دچار اختلال خاص یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 110-136]

ش

  • شاکری، محسن چالش‌های یاددهی-یادگیری ریاضی در دوره تحصیلی ابتدایی: یک پژوهش نظریه‌ی مبنایی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 207-230]
  • شکری، امید رابطۀ بین جهت‌گیری‌های هدف پیشرفت، فرایندهای ارزیابی شناختی و هیجانات پیشرفت در دانشجویان دختر و پسر: یک تحلیل میانجی‌گیری تعدیل شده [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 158-180]
  • شکری، امید فراتحلیل اثربخشی مداخلات روانی ـ آموزشی بر افزایش انگیزش پیشرفت یادگیرندگان [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 254-289]
  • شیوندی چلیچه، کامران تدوین و اعتباریابی بسته آموزشی راهبردهای شناختی و فراشناختی مبتنی بر دیدگاه‌های ویگوتسکی و سوولر و اثربخشی آن بر کارکردهای شناختی و حل مسئله کلامی ریاضی در دانش‌آموزان دچار اختلال خاص یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 110-136]

ص

  • صمدیه، هادی نقش واسطه‌ای کنجکاوی معرفت‌شناختی در رابطۀ بین باورهای معرفت‌شناختی و درگیری عاملی دانشجویان [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 82-102]
  • صمدیه، هادی مقیاس تعلق به دانشگاه: ویژگی‌های روان‌سنجی و تحلیل وضعیت موجود در بافت آموزش عالی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 1-22]
  • صیادی، صادق نقش خوشه‌های اضطراب امتحان و سرزندگی تحصیلی در عملکرد تحصیلی دانشجویان: یک تحلیل خوشه‌ای [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 143-157]

ط

  • طلایی، ابراهیم تأثیر آموزش الکترونیکی مبتنی بر بازیوارسازی بر درگیری تحصیلی یادگیرندگان زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 277-295]
  • طهماسب زاده شیخلار، داود شناسایی و روان‌سنجی راهبردهای آموزش تربیت جنسی نوجوانان 12 تا 16 ساله ایرانی بر اساس دیدگاه معلمان و والدین: پژوهش آمیخته [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 231-253]

ع

  • عباس زاده، محمد شناسایی و روان‌سنجی راهبردهای آموزش تربیت جنسی نوجوانان 12 تا 16 ساله ایرانی بر اساس دیدگاه معلمان و والدین: پژوهش آمیخته [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 231-253]
  • عبدخدایی، محمد سعید اثربخشی آموزش تلفیقی مبتنی بر شبکۀ اجتماعی بر خودتنظیمی تحصیلی، شناخت اجتماعی و عملکرد تحصیلی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 53-81]
  • عرفانی، نصراله پیش‌بینی عزت‌نفس بر اساس سرمایه‌های رشدی درونی و بیرونی در دختران دانش‌آموز [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 103-118]
  • عزیزی سعید، یاسر پیش‌بینی عزت‌نفس بر اساس سرمایه‌های رشدی درونی و بیرونی در دختران دانش‌آموز [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 103-118]
  • عظیم پور، احسان شناسایی و روان‌سنجی راهبردهای آموزش تربیت جنسی نوجوانان 12 تا 16 ساله ایرانی بر اساس دیدگاه معلمان و والدین: پژوهش آمیخته [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 231-253]

ف

  • فتح آبادی، جلیل فراتحلیل اثربخشی مداخلات روانی ـ آموزشی بر افزایش انگیزش پیشرفت یادگیرندگان [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 254-289]
  • فتحی آذر، اسکندر اثربخشی مدل آموزش تربیت مثبتنگر مدرسه محور بر سطوح بهزیستی روان‌شناختی و اجتماعی دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 313-343]
  • فرخی، نورعلی پایایی معیارهای پذیرش دانشجوی دکتری مهندسی برق قدرت در ایران: رویکردی بر مبنای تئوری تعمیم‌پذیری [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 249-276]
  • فردانش، هاشم تأثیر آموزش الکترونیکی مبتنی بر بازیوارسازی بر درگیری تحصیلی یادگیرندگان زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 277-295]
  • فرهادی، مهران پیش‌بینی عزت‌نفس بر اساس سرمایه‌های رشدی درونی و بیرونی در دختران دانش‌آموز [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 103-118]
  • فروهر، محمد نقش سرمایۀ روان‌شناختی در توسعۀ فردی کارکنان با میانجی‌گری چابکی یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 201-222]
  • فرید، ابوالفضل نقش خوشه‌های اضطراب امتحان و سرزندگی تحصیلی در عملکرد تحصیلی دانشجویان: یک تحلیل خوشه‌ای [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 143-157]
  • فولادچنگ، محبوبه واسطه‌گری خود‌شفقت‌ورزی در رابطۀ بین کمال‌گرایی و نشاط‌ذهنی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 119-142]
  • فولادچنگ، محبوبه ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس بی‌صداقتی تحصیلی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 61-84]

ق

  • قاسمی، نظام الدین اثربخشی آموزش بهبود کیفیت زندگی بر سرمایۀ‌ روان‌شناختی و خودبخشایش‌گری مادران دارای فرزند معلول جسمی‌ـ‌حرکتی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 181-200]
  • قانع نیا، مریم نقش سرمایۀ روان‌شناختی در توسعۀ فردی کارکنان با میانجی‌گری چابکی یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 201-222]

ک

  • کارشکی، حسین اثربخشی آموزش تلفیقی مبتنی بر شبکۀ اجتماعی بر خودتنظیمی تحصیلی، شناخت اجتماعی و عملکرد تحصیلی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 53-81]
  • کارشکی، حسین مقیاس تعلق به دانشگاه: ویژگی‌های روان‌سنجی و تحلیل وضعیت موجود در بافت آموزش عالی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 1-22]
  • کردنوقابی، رسول پیش‌بینی عزت‌نفس بر اساس سرمایه‌های رشدی درونی و بیرونی در دختران دانش‌آموز [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 103-118]
  • کشت‌ورز کندازی، احسان نقش واسطه‌ای خوش‌بینی تحصیلی در رابطه بین خودکارآمدی ادراک‌‌شده و سازگاری دانشجویان با دانشگاه [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 85-109]
  • کهزادی، محمد پیش‌بینی مسئولیت‌پذیری ‌تحصیلی براساس بافت ‌اجتماعی‌کلاس با واسطه‌گری ارضای‌ نیازهای ‌اساسی روان‌شناختی و اشتیاق ‌تحصیلی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 1-29]
  • کیان، مریم چالش‌های یاددهی-یادگیری ریاضی در دوره تحصیلی ابتدایی: یک پژوهش نظریه‌ی مبنایی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 207-230]
  • کیخا، احمد کالبدشکافی مؤلفه‌های فرهنگ در قلمرو آموزش و یادگیری دانشگاهی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 223-248]

ل

  • لیاقت دار، محمد جواد رویکردها و روش‌های یاددهی و یادگیری در دانشگاه‌های نسل چهارم از منظر اعضای هیات علمی: مطالعه موردی کیفی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 137-161]

م

  • محمدشفیع، محبوبه ارتقای کیفیت تدریس در آموزش‌ عالی فنی و حرفه‌ای با تأکید بر رویکرد اشتغال‌زایی و مهارت‌محوری [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 23-46]
  • محمدی، نوراله اثربخشی آموزش بهبود کیفیت زندگی بر سرمایۀ‌ روان‌شناختی و خودبخشایش‌گری مادران دارای فرزند معلول جسمی‌ـ‌حرکتی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 181-200]
  • میرشاه جعفری، ابراهیم ارتقای کیفیت تدریس در آموزش‌ عالی فنی و حرفه‌ای با تأکید بر رویکرد اشتغال‌زایی و مهارت‌محوری [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 23-46]

ن

  • ناظمی، سیدمحمدرضا اثربخشی آموزش راهبردهای انگیزشی تحصیلی بر آسیب‌ها و موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 162-183]
  • نورمحمدی، رها رابطۀ بین جهت‌گیری‌های هدف پیشرفت، فرایندهای ارزیابی شناختی و هیجانات پیشرفت در دانشجویان دختر و پسر: یک تحلیل میانجی‌گیری تعدیل شده [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 158-180]
  • نیستانی، محمدرضا ارتقای کیفیت تدریس در آموزش‌ عالی فنی و حرفه‌ای با تأکید بر رویکرد اشتغال‌زایی و مهارت‌محوری [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 23-46]

و

  • واحدی، شهرام اثربخشی مدل آموزش تربیت مثبتنگر مدرسه محور بر سطوح بهزیستی روان‌شناختی و اجتماعی دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 313-343]

ه

  • هاشمی، محدثه اثربخشی آموزش امید بر میزان سرسختی تحصیلی دختران داوطلب کنکور سراسری [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 47-60]
  • هویدا، رضا نقش سرمایۀ روان‌شناختی در توسعۀ فردی کارکنان با میانجی‌گری چابکی یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 201-222]
  • هویدا، رضا شناسایی نشانگرهای خلاقیت پداگوژیکی و یادگیری در آموزش عالی: یک مطالعه کیفی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 184-206]

ی

  • یاراحمدی، یحیی پیش‌بینی مسئولیت‌پذیری ‌تحصیلی براساس بافت ‌اجتماعی‌کلاس با واسطه‌گری ارضای‌ نیازهای ‌اساسی روان‌شناختی و اشتیاق ‌تحصیلی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 1-29]
  • یزدانی، فرزانه واسطه‌گری خود‌شفقت‌ورزی در رابطۀ بین کمال‌گرایی و نشاط‌ذهنی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 119-142]